maandag 26 juli 2010

Wat is jouw Bedoeling?



The whole point of being alive is to evolve into
the complete person you were intended to be

~ Oprah Winfrey, O Magazine ~


In voorbereiding op mijn speciale nieuwsbrief over Oprah Winfrey, heb ik gisteren op een druilerige zondagmiddag een flink aantal DVD's bekeken uit de collectie 20 jaar Oprah Winfrey. (wat een straf om me zo te laten inspireren..... :-)

Wat mij altijd weer raakt bij Oprah is dat zij zo ontzettend expres zichzelf is. Als mens is zij altijd hetzelfde gebleven en waren haar drijfveren, maar ook haar onzekerheden en gevoeligheden duidelijk.

Toen zij in de jaren '70 voor het eerst in Chicago een talkshow mocht hosten, zag zij dat zelf in eerste instantie als een demotie. Maar vanaf het moment dat zij op dat podium stond, de camera's rolden en Oprah praatte wist ze het meteen: Dit is de Bedoeling!

Waar dit gevoel voor Oprah absoluut te maken heeft met haar geloof in God, heeft het ook voor mij als atheïst ook te maken met het magische en spirituele op aarde.

Ik hoorde zelfs ooit eens spontaan de Camina Burana toen ik dit spontaan ontdekte: ieder mens heeft een Bedoeling... het is gewoon zo. Waarom zijn we anders dan allemaal uniek? Dat kan toch geen toeval zijn?

Waarom kan Oprah zo goed praten en Contador zo hard fietsen? Waarom kon Beethoven ondanks zijn doofheid zo goed componeren en waarom kan iemand anders met perfect gehoor niet eens triangelspelen, maar wel keigoed programmeren? Waarom zijn er leiders, zorgers, voelers, raadgevers, denkers en doeners? Waarom worden er atoomgeleerden geboren maar ook straatvegers? Waarom is de een introvert en de ander extravert? Waarom is de een geboeid door psychologie en de ander door bouwfysica, voeding, ontwikkeling, wiskunde, dieren of kinderen? Waarom zijn er ook mensen die tevreden zijn met een baantje als fabrieksmedewerker? Waarom kunnen andere mensen niet tevreden zijn met een baan in de zorg? Waarom... waarom zijn we allemaal anders?

Waarom?

Omdat het de Bedoeling is natuurlijk...

Wij zijn allemaal uniek omdat wij in dit grote geheel allemaal radartjes zijn die alles met elkaar verbinden. En ieder radartje is nodig...

Dus denk er maar eens over na.... wat is jouw Bedoeling?


Geen opmerkingen: