maandag 30 maart 2009

Oprah Winfrey: yes, ma'am, WE can!!


Ik geef het eerlijk toe: als ik Oprah ooit zou mogen ontmoeten zou ik waarschijnlijk ter plekke een zenuwinzinking krijgen en net zo "over the top" reageren als die Amerikaanse vrouwen in haar publiek....

Al vanaf de eerste uitzending op de Nederlandse tv, houd ik van haar.

Dat warme, gekke, gevoelige mens met die prachtige ogen die expres zichzelf durft te zijn en mensen echt raakt en inspireert. Door haar aanwezigheid de wereld in beweging gezet en veranderd. Zij heeft een grote steen in een rivier op aarde gelegd!

Zij is mijn grootste inspiratiebron en dat heb ik onlangs op 2 workshops weer mogen ervaren in een "idolenoefening".


Vandaag lees ik dus met natte oogjes (want huilen, dat mag van Oprah) het stuk over haar in Psychologie Magazine, want het magazine stipt de 5 dingen aan die voor mij de essentie zijn van Oprah en de reden waarom ik haar vereer....


1. Luister niet naar anderen, maar volg je eigen gevoel

2. Houd van jezelf en geloof dat je alles kunt doen wat je wilt

3. Geloof in de kracht van gedachten

4. Meer aandacht voor positiviteit brengt positiviteit

5. Haal het beste uit jezelf.



Oprah is het levende bewijs dat je juist succesvol kan zijn als vrouw als je echt jezelf durft te zijn.
Ze is een vrouw, gevoelig, misbruikt, een minderheid, komt uit een arme familie, is krachtig, ambitieus, eigenzinnig, dapper, fantasierijk, een doorzetter en toch onzeker over zichzelf, haar relaties, het moederschap en de eeuwige strijd met haar lichaam...........

Wat een inspiratie is zij voor alle vrouwen in de wereld en als Oprah het kan...
yes, WE can!!


Geen opmerkingen: