vrijdag 13 maart 2009

"Twitteren, doen vrouwen dat ook?"


...... riep Annelies vanmiddag uit de zaal naar Bas van den Haterd, tijdens zijn presentatie bij de lancering van het boek Personal Brand.nl. (slechts een paar vrouwelijke handen gingen omhoog ter bevestiging).


En daarmee raakte Annelies een onderwerp dat mij raakt, want inderdaad: personal branding (zowel offline maar zeker ook online) is best nog wel een "mannen-ding".

Ik heb veel vrouwen gesproken vanavond en moest toch nog aan best veel vrouwen uitleggen wat nu Twitteren is en hoe mijn Poken werkt en waarom Personal Branding voor vrouwen toch iets anders in zijn werk gaat dan bij Huub, Bas, Tom, Dick of Harry.

Tot nu toe zijn de Personal Branding experts ook mannen, die dit vanuit een mannelijk oogpunt bekijken. Alleen Huub legde even heel goed zijn vinger op een onderwerp dat menig vrouw in de zaal zal hebben aangesproken: hoe moeilijk het is om aan een ander te vertellen wat jou uniek maakt. Laten we eerlijk zijn: vrouwen zijn daar nog steeds wat bescheidener in dan mannen.
Toevallig (?) spreek ik later (onwetend dat zij die opmerking riep naar Bas) Annelies aan en hebben wij een ontzettend leuke uitwisseling over het online en offline personal branding voor vrouwen.
Ik wist het al, maar weet het na vanavond helemaal zeker: ik zie een droombaan voor mezelf weggelegd als een soort van vrouwelijke ambassadeur voor de "personal branding beweging" :-D

Dus ja, personal branding is ook iets voor vrouwen, maar "we" doen het wel op onze eigen manier.
En daarbij hoef je echt niet perse te Twitteren, maar aan de andere kant: het kan ook geen kwaad.....

4 opmerkingen:

Karinagoo zei

Toch zitten er hopen leuke vrouwen op twitter :)

Tessa Faber zei

Precies Karin ;-)

craftyvox zei

Vrouwen twitteren zeker ook!! ;)

Personal Branding, wat moet ik me daar precies bij voorstellen??

Tessa Faber zei

@ Esther aka Craftyvox... bedankt voor je reactie en goede vraag!!!

Daar zal ik vandaag of morgen eens een duidelijke blogpost over schrijven.
Maar als je je door mijn blogposts over personal branding heen "worstelt" ;-) wordt het misschien al duidelijker?
"Zelf-marketing" zou ook een omschrijving kunnen zijn...